13 Kasım 2019 Çarşamba

ALT ÜST BÖREĞİ








 BU  NEFİS  BÖREK  TARİFİ  BİTANEM  FATOŞUMA  AİT.ONDA  GÖRÜNCE  HEMEN  DENEMELİYİM  DEDİM  VE  SONUÇ  MÜKEMMEL.HARİKA  BİR  LEZZET.DENEYİN  LÜTFEN.ARKADAŞIMA   ÇOK  TEŞEKKÜR  EDİYORUM.


                           ALT   ÜST   BÖREĞİ


MALZEMELER:
1   YUMURTA
2   YEMEK   KAŞIĞI   YOĞURT (TEPELEME)
1   YEMEK   KAŞIĞI   SİRKE
1   KAHVE   FİNCANI   ZEYTİNYAĞ
1   ÇAY   BARDAĞI   SU
ALDIĞI   KADAR   UN (ELENMİŞ)  VE  TUZ
İSTEDİĞİNİZ   BİR   İÇ   MALZEME
KAT   ARALARI   VE   ÜZERİ   İÇİN   ERİMİŞ   TEREYAĞI
YAPILIŞI:
Yumurta,yoğurt,sirke,zeytinyağ,su,tuz  ve  aldığı  kadar un  ile  hamuru  yoğurun. 1  saat   dinlendirin. Hamuru  iki  eşit  parçaya  ayırın. Her  iki  parçayıda  rulo  yapın. Ve  bıçakla  her  bir  rulodan  13  adet  beze  çıkartın. Yani  toplam  26  adet  beze  elde  etmiş  oluyoruz. Unlu   tezgahta  bezeleri  teker  teker  açın. Açtığınız  bezelerin  üzerine  1  kaşık  erimiş  tereyağ  sürün  ve  üst  üste  yerleştirin. Bu  işlemi  13  beze  bitene  kadar  uygulayın. Ben  bir  bezeyi  açtım, tereyağını  sürdüm. Diğer  bezeyi  açtım,  öncekinin  üzerine  koydum  ve  tekrar  tereyağı  sürdüm. Böylece  13  bezeyi  tamamladım. En  üste  tereyağ  sürmeyin. Bu  açılan  13  bezeyi  bir  tabağa  alıp  buzluğa  atın (daha  kolay  açılması  için). Onlar  buzlukta  dinlenirken  diğer  13  bezeyede  aynı  işlemleri  uygulayın. Zaten  bezelerimiz  çok  küçük  olduğu  için  10  dakikada  bitiyor  bu  işlem. Buzluğa  koyduğunuz  yufkaları  çıkarıp, diğerlerini koyun. Onlar  dinlenirkende  siz  bu çıkardığınız  yufkaları  tepsinizin  büyüklüğünde  açın. Yağlanmış  tepsiye  yerleştirin. Üzerine  dilediğiniz  iç  malzemeyi  döşeyin. Diğer  yufkalarıda  buzluktan  çıkarıp, onlarıda  tepsi  büyüklüğünde  açın. Ve  diğerinin üzerine  kapatın. Üzerine  erimiş  tereyağ  gezdirip  180   derecede  pişirin. Fırından çıkan börekleri  dilimleyip, sıcak  sıcak  servis  edin. Tam ağzınıza  layık, çıtır  çıtır  börekleriniz  oldu. Benden  söylemesi mutlaka  deneyin. ARZUYA  GÖRE  tavsiye  olunur. AFİYET  OLSUN.

 

Hiç yorum yok: